Despre Volt – Transfer Instant de Bani

Carduri.

1. Cum adaug un card în Volt?

Simplu. Trebuie doar să intri pe profilul tău și să dai click pe ‘Cardurile Mele’. Acolo vei vedea un link către rubrica ‘Adaugă Card’, unde va trebui să introduci datele cardului tău. Cardul va fi validat instant prin 3D Secure. Pentru verificare, vom bloca temporar suma de 1 leu de pe cardul tău, sumă care îți va fi returnată apoi după validare. 

2. Ce tipuri de carduri sunt acceptate?

Acceptăm orice carduri de debit sau de credit emise pe numele persoanelor fizice. Dacă ai un card emis de către o entitate juridică, cum ar fi un card de business, acesta va fi respins de către aplicație. Sunt acceptate toate cardurile emise cu BIN românesc.

3. De ce nu-mi acceptă cardul în aplicație?

Pentru a putea iniția operațiuni în Volt, este esențial să-ți adaugi un card valid în aplicație. Asta înseamnă că:

  • trebuie să ai cel puțin 1 leu pe card, pentru confirmarea lui (îți vom bloca această sumă pentru a vedea dacă ești deținătorul cardului; ea îți va fi restituită după confirmare)

  • cardul selectat nu trebuie să fie expirat (verifică data de expirare în partea de jos a cardului)

  • cardul introdus trebuie să fie unic (dacă datele sale au mai fost introduse de către altă persoană înainte, va fi respins de aplicație)

4. Câte carduri pot să-mi introduc în aplicație?

Nu există o limită prestabilită. Poți adăuga câte carduri ai nevoie în Volt. 

5. Pot trimite bani și către un card de credit?

Da, poți trimite bani către orice card de credit din România. Există însă situații în care transferul nu va fi instant, ci va dura în jur de 2-3 zile lucrătoare, depinzând de banca emitentă a cardului de credit. Pentru mai multe detalii te rugăm să te adresezi băncii emitente înainte de a iniția primul transfer către un card de credit.

6. Se acceptă și carduri internaționale?

Momentan nu. Volt lucrează doar cu carduri emise în România. Aici intră inclusiv cardurile Revolut emise cu BIN-uri românești.

7. Toate cardurile Revolut sunt acceptate?

Marea majoritate a cardurilor Revolut sunt utilizabile în Volt. Singurele care vor fi respinse sunt cele emise cu BIN-uri străine. Dar chiar și dacă te afli în situația în care cardul fizic de la Revolut este emis în străinătate, poți emite gratuit un card virtual direct din aplicația Revolut care va permite transferul rapid prin Volt. 

Transferuri

1. Pot trimite bani și cuiva care n-are Volt?

Da, iar aceștia vor fi procesați la fel care orice alt transfer. Destinatarul trebuie doar să-și instaleze aplicația și să-și introducă un card valid pentru a-i primi.

2. Funcționează transferurile către Revolut?

Da, cu mențiunea că pentru a garanta realizarea transferurilor instante către Revolut, este bine să ai un card virtual Revolut emis după data de 01.10.2019. În caz contrar, transferurile vor funcționa oricum, dar pot dura câteva zile până se confirmă. 

3. Dar către alte servicii precum Curve, Monese sau Transferwise?

Momentan lucrăm doar cu Revolut, dar avem în plan să facilităm transferuri și către alte aplicații de acest gen. 

4. Pot face transferuri în străinătate?

Volt poate transfera bani doar către carduri al căror cont aferent este înregistrat în România. Asta înseamnă că îl poți folosi și atunci când ești plecat în străinătate, dar nu pentru a trimite bani către carduri eliberate în alte țări. 

5. Există situații în care transferul nu este instant? (Orange Money etc)

De regulă, transferurile se fac instant indiferent de cardurile între care tranzacționezi. Sunt însă anumiți emitenți noi pe piața, precum Orange Money, care lucrează cu tipuri de carduri diferite. În aceste situații, transferul poate dura până la 2-3 zile lucrătoare deoarece sunt necesare verificări suplimentare pentru a evita orice risc bancar. 

6. De ce apare transferul meu ca fiind în așteptare?

Un transfer este marcat ca fiind în așteptare atunci când el a fost inițiat dar nu s-a finalizat încă. Poți primi acest mesaj într-una din următoarele situații:

  • Când trimiți prima oară bani unui anumit contact – în situația asta, destinatarul va trebui să-ți accepte transferul înainte ca acesta să fie finalizat

  • Când inițiezi un transfer către o persoană care nu te are în lista de contacte – la fel, destinatarul va trebui să accepte manual transferul pentru a fi procesat 

  • Când trimiți bani cuiva care nu are Volt instalat – banii vor fi transferați în momentul în care destinatarul își instalează aplicația și își adaugă un card valid în cont

Merită menționat că transferurile rămân în așteptare pentru o perioadă de 6 zile. După ce acest interval se încheie, transferul va fi considerat ca fiind expirat, iar banii se vor întoarce la trimițător.

7. De ce mi-a fost respins transferul?

Deși sunt rare, există câteva situații în care un transfer poate fi respins:

  • dacă băncile cardurilor implicate în tranzacție nu aprobă transferul

  • dacă nu ai fonduri suficiente pe card pentru a putea face tranzacția cu suma selectată

  • dacă numărul tranzacțiilor zilnice impuse de banca ta a fost depășit.

  • dacă ai trimis bani către un card nevalid (spre exemplu un card expirat sau emis în străinătate)

După ce te-ai asigurat că ai suficienți bani pe card pentru a iniția transferul dorit, te sfătuim să-ți contactezi banca în cazul unui transfer respins pentru a vedea motivele din spatele respingerii.

8. Pot anula un transfer?

Odată pornit, un transfer poate fi anulat instant în termen de 5 secunde de la inițializarea sa. Dacă tranzacția se află în așteptare, o poți anula până în momentul în care își schimbă statusul. 

Limite și comisioane

1. Există vreo limitare la transferuri în Volt?

Limita curentă în Volt este de 4000 lei per 30 de zile. Aceste limite se aplică la toate pachetele din gama Volt, dar în prezent lucrăm la soluții pentru a le extinde și a mări sumele maxime ce pot fi transferate prin aplicație.

2. Cum îmi dau seama că mi-am atins limita de transfer?

Ai la dispoziție o secțiune specială numită “Limită de transfer”, accesibilă direct din meniul aplicației. Acolo poți vedea cât ai consumat în raport cu limita lunară de 4000 de lei.

3. Cât mă costă să trimit/primesc bani prin Volt?

Transferurile au rămas în continuare necomisionate în Volt. Există însă câteva bănci care percep comisioane adiționale mici (ex: CEC) la încasarea banilor, dar marea majoritate a băncilor permit transferul integral de bani prin Volt. Te rugăm să consulți banca emitentă a cardului tău pentru a vedea dacă aceasta percepe comisioane adiționale la transferul prin Volt.

 Planuri

1. Ce planuri am la dispoziție?

Pentru o customizare mai bună a serviciilor noastre în funcție de nevoile tale, am introdus o serie de pachete care-ți oferă diferite facilități, după cum urmează:

  • Pachetul Basic – 1 transfer/lună inclus

  • Pachetul Plus – 3 transferuri/lună incluse

  • Pachetul Premium – transferuri nelimitate

Accesul în pachete se face momentan exclusiv prin invitații – e suficient să aduci 2 prieteni în Volt pentru a primi acces în pachetul Plus și 5 pentru accesul în Premium. 

2. Va apărea și o versiune plătită a planurilor?

În curând vom introduce și varianta plătită a pachetelor extra. Planul Plus va putea fi accesat pentru 5.9 lei/lună, iar cel Premium pentru 12.9 lei/lună. 

3. Pot obține acces gratuit în pachetele Plus și Premium?

Da. Poți câștiga 12 luni de acces în pachetul Plus (3 transferuri/lună) dacă aduci 2 prieteni în aplicație și 12 luni de acces în pachetul Premium (transferuri nelimitate) dacă aduci 3 prieteni în aplicație. Pentru a fi puși la socoteală, prietenii invitați trebuie să-și instaleze Volt, să adauge un card în aplicație și să inițieze primul transfer.

 Invitații

1. Cum invit prieteni în Volt?

Simplu. Apeși pe butonul Invită din cadrul aplicației și selectezi modul prin care vrei să trimiți invitația (WhatsApp, Messenger, SMS). Prietenul tău va primi instant un link personalizat de instalare pe canalul respectiv.

2. Cum îmi dau seama dacă prietenii mi-au acceptat invitația?

Odată ce un prieten și-a instalat aplicația prin link-ul trimis de tine, va apărea în rubrica ‘Gașca Mea Volt’, localizată pe același ecran în care ai selectat canalul de invitație. Reține că doar prietenii care și-au adăugat card în aplicație și au completat cel puțin 1 transfer vor fi puși la socoteală pentru accesul în pachetele Plus și Premium. 

3. Dacă am invitat prieteni în trecut, aceștia vor fi puși la socoteală?

Da! Orice invitație trimisă în trecut îți aduce beneficii în prezent. Dacă ai invitat oameni înainte de introducerea pachetelor Plus și Premium, iar aceștia îndeplinesc condițiile necesare (un card adăugat și cel puțin 1 transfer finalizat) atunci vor apărea automat în rubrica ‘Gașca Mea Volt’ și vor conta pentru accesul în pachetele Plus și Premium.

4. De ce nu am primit acces în pachetul dorit deși am invitat suficienți prieteni?

Cel mai probabil prietenii invitați fie nu și-au instalat Volt, fie nu au inițiat primul transfer în aplicație. Ia legătura cu ei și asigură-te că au parcurs toți acești pași pentru a putea fi puși la socoteală.

Securitate și Acces

1. Cât de sigure sunt transferurile de bani prin Volt?

Toate transferurile prin Volt sunt gândite astfel încât să asigure un nivel maxim de siguranță pentru toate părțile implicate. Toate transferurile sunt encriptate, iar datele tale bancare nu sunt stocate niciodată pe serverele noastre, fiind procesate prin serviciul de siguranță Romcard.

2. Cum îmi fac cont în Volt?

Pentru a-ți ușura procesul de înregistrare, oferim conectarea directă prin Facebook și Google. Odată ce selectezi opțiunea dorită, va trebui să-ți introduci numărul de telefon. Vei primi apoi un cod de validare prin SMS cu care vei putea finaliza înregistrarea. 

3. Ce fac dacă nu primesc codul de validare prin SMS?

Codul de validare ar trebui să-ți ajungă prin SMS la câteva secunde după introducerea numărului de telefon. Dacă acest lucru nu se întâmplă, selectează opțiunea “Retrimite” pentru a primi un nou cod. 

4. Cum pot să mă loghez în aplicație?

Momentan oferim două metode de logare. Prima este reprezentată de PIN, un cod de 4 cifre pe care trebuie să-l tastezi de fiecare dată când intri în aplicație. Pentru toate telefoanele care permit acest lucru, oferim și logarea prin amprentă, prin intermediul căreia poți accesa aplicația dintr-o simplă atingere.

5. Ce se întâmplă dacă am uitat PIN-ul?

Dacă introduci PIN-ul greșit de 3 ori la rând, va trebui să aștepți încă 20 de secunde până vei putea încerca din nou. În cazul în care nu-ți mai aduci aminte PIN-ul deloc, există soluția resetării acestuia, în urma căreia vei primi un cod prin SMS pe care-l poți folosi pentru a intra în aplicație. Pentru securitatea ta, această metodă va duce la ștergerea cardurilor tale din Volt, deci va trebui apoi să le adaugi din nou în aplicație.

6. Îmi pot folosi același cont Volt și pe alte dispozitive?

Da, Volt funcționează pe telefoane și tablete care oferă suport pentru Google Play și App Store, cu condiția să ai minim versiunea 4.1 pentru Android și 7.0 pentru iOS. Poți folosi aceleași date de logare pe fiecare dispozitiv în parte.

7. Cum pot să-mi șterg contul din aplicație?

Trebuie să trimiți o solicitare către suport@volt.ro. Aceasta îți va fi soluționată în cel mai scurt timp.