Întrebări frecvente

Comunitate

Ce este Comunitatea Volt?

Comunitatea Volt este disponibilă tuturor utilizatorilor Volt, care și-au aflat scorul și care și-au dat consimțământul să fie acolo. În Comunitatea Volt vei găsi membri din toată România, precum și utilizatorii care se regăsesc în agenda ta telefonică sau în lista ta de prieteni Facebook.Comunitatea Volt îți permite să descoperi oameni ca tine: curioși și educați financiar, care-și doresc să-și dorească viața financiară la următorul nivel. Vei putea descoperi ce scor au aceștia, precum și ce variații de scor au înregistrat.Lucrăm permanent pentru a îmbunătăți Comunitatea, iar în viitor vei putea iniția conversații și transferuri cu membrii acesteia.

Îmi pot pierde accesul în Comunitate?

Doar în situații excepționale. Volt își rezervă dreptul de a sancționa utilizatorii abuzivi prin limitarea accesului lor în Comunitate fie temporar, fie permanent - în funcție de gravitatea abuzului.Aici vorbim despre o încălcare directă a oricăror din Termenii și condițiile Comunității sau despre accesarea și părăsirea Comunității Volt în mod succesiv, într-un interval scurt de timp.

Pot părăsi Comunitatea oricând vreau?

Sigur că da. Mergi la Profilul tău -> Setări -> Comunitatea Volt -> și debifează Fac parte din Comunitate. Pentru a preveni ieșirile accidentale din Comunitate, vei vedea că am adăugat și o întrebare în plus de confirmare a ieșirii tale din Comunitate.Chiar dacă părăsești Comunitatea Volt, vei avea în continuare acces la funcționalitățile de bază oferite de Volt.

Pot selecta informațiile personale pe care să le afișez celorlalți membri din comunitate?

Da.

Pentru a selecta informațiile pe care le partajezi cu ceilalți membri ai Comunității, poți merge la Profilul tău -> Setări -> Comunitatea Volt.

Acolo, poți alege care dintre următoarele Permisiuni Opționale să le activezi sau să le dezactivezi:

  • Scorul tău
  • Numărul de interogări în Volt
  • Recepționarea mesajelor

Nu uita că atunci când dezactivezi afișarea scorului tău, nici tu nu vei putea vedea scorul celorlalți din Comunitate.

Totodată, poți reveni oricând asupra acestor permisiuni. Chiar dacă nu îți dorești să afișezi o parte din datele obținute prin interogarea Biroului de Credit, vei putea în continuare să consulți evidențele instituției.

Pot vedea scorul celorlalți, iar eu să nu-l afișez pe al meu?

Nu. Modul în care am gândit Comunitatea a fost unul incluziv. Astfel, că principiul de bază este reciprocitatea. Dacă tu îți afișezi scorul, atunci îl vei putea vedea și tu pe al celorlalți. La fel și invers. Dacă tu vrei să vezi scorul celorlalți, va fi necesar ca și tu să-l publici pe-al tău.

Securitate și Acces

Cât de sigure sunt transferurile de bani prin Volt?

Toate transferurile prin Volt sunt gândite astfel încât să asigure un nivel maxim de siguranță pentru toate părțile implicate. Toate transferurile sunt encriptate, iar datele tale bancare nu sunt stocate niciodată pe serverele noastre, fiind procesate prin serviciul de siguranță Romcard.

Cum îmi fac cont în Volt?

Pentru a-ți ușura procesul de înregistrare, oferim conectarea directă prin Facebook și Google. Odată ce selectezi opțiunea dorită, va trebui să-ți introduci numărul de telefon. Vei primi apoi un cod de validare prin SMS cu care vei putea finaliza înregistrarea.

Ce fac dacă nu primesc codul de validare prin SMS?

În mod obișnuit, vei primi SMS-ul cu codul de validare la câteva secunde după introducerea numărului de telefon. Dacă acest lucru nu se întâmplă, selectează opțiunea “Retrimite” pentru a primi un nou cod. În situații excepționale, îți recomandăm să ieși din aplicație și să încerci din nou în câteva minute. Acestea se vor întâmpla rar și te asigurăm că lucrăm în permanență pentru a elimina orice erori.

Ce se întâmplă dacă am uitat PIN-ul?

Da, Volt funcționează pe telefoane și tablete care oferă suport pentru Google Play și App Store, cu condiția să ai mereu ultima versiune instalată. Îți recomandăm acest lucru pentru ca tu să ai parte de o experiență optimă în aplicație - rapidă, eficientă și lipsită de erori.

Îmi pot folosi același cont Volt și pe alte dispozitive?

Da, Volt funcționează pe telefoane și tablete care oferă suport pentru Google Play și App Store, cu condiția să ai mereu ultima versiune instalată. Îți recomandăm acest lucru pentru ca tu să ai parte de o experiență optimă în aplicație - rapidă, eficientă și lipsită de erori.

Scor FICO

Ce înseamnă scorul FICO?

Scorul FICO, cunoscut și drept scorul de credit, sau scorul de la Biroul de Credit, este un număr între 300 și 850 care reflectă comportamentul și istoricul tău creditar. Instituțiile financiare bancare și nebancare iau în considerare cu prioritate acest număr în decizia lor de a acorda sau nu un credit. În plus, scorul tău de credit joacă un rol important și în ceea ce privește calitatea creditului obținut, precum și în ceea ce ține de dobânzile aferente.Scorul FICO este calculat printr-un algoritm care ia în calcul 5 indicatori: istoricul de plăți, gradul de îndatorare, tipul de produse de creditare folosite, vechimea istoricului de credit și conturile de credit recent deschise.

Îmi vor influența interogările din Volt scorul de la Biroul de Credit?

Nu, vizualizarea scorului FICO din Volt nu este contorizată drept interogare la Biroul de Credit. Prin urmare, scorul tău nu va fi afectat de o simplă interogare în Volt. Îl poți verifica liniștit/ă, de câte ori vrei tu.

Cât de des se actualizează scorul?

Scorul se actualizează automat, conform planului tău din luna respectivă, după cum urmează:

  • Starter - o dată la 6 luni
  • Premium - lunar, gratuit.

În plus, poți face oricând verificări plătite ale scorului tău.

Îmi pot dezactiva interogarea automată a scorului?

Da, o poți dezactiva oricând din Setări/ Detalii/ Contul meu/ Profilul meu. De reținut, ștergerea aplicației nu va dezactiva automat recurența interogării scorului, dacă aceasta este activă.

De ce este benefică interogarea periodică/automată a scorului?

Pentru că vei fi mereu la curent cu sănătatea ta financiară, urmărind cum evoluează scorul tău de la o lună la alta. Poți face asta fie plătind interogările, fie obținând o interogare gratuită lunar, atunci când ai planul Volt Premium.Astfel, poți vedea imediat când scade, poți înțelege ușor de ce (parcurgând graficele specifice celor 5 indicatori) și îți poți ajusta comportamentele financiare corespunzător. În plus, poți preveni eventualele erori de raportare ale instituțiilor de creditare, astfel încât să eviți oscilațiile nejustificate.

Invitații

Cum invit prieteni în Volt?

Simplu. 1. Intră în contul tău din aplicație și selectează Invită-ți prietenii. Apasă Invită din dreptul persoanei pe care vrei s-o inviți, din lista ta de contacte. Prietenul tău va primi instant un SMS cu un link personalizat de instalare a aplicației.2. Intră în contul tău din aplicație și selectează Invită-ți prietenii. Alege Whatsapp sau Messenger pentru a selecta prietenii pe care vrei să-i inviți pe aceste canale. Sau apasă Copiază link și trimite link-ul de instalare a aplicației pe oricare altă platformă de socializare.

Cum îmi dau seama dacă prietenii mi-au acceptat invitația?

Odată ce un prieten și-a instalat aplicația prin link-ul trimis de tine și își va verifica scorul, vei primi o notificare care te va anunța că persoana respectivă este acum în Volt. Apasă pe notificare și deschide direct fereastra prin care inițiezi chat-ul cu persoana respectivă sau prin care îi poți transfera deja bani.

De ce nu am primit acces în Volt Premium, deși am invitat cel puțin un prieten?

Cel mai probabil, prietenii invitați fie nu și-au instalat Volt, fie l-au instalat, însă nu și-au aflat și scorul. Ia legătura cu ei și asigură-te că și-au interogat și scorul după ce au instalat aplicația.Se poate întâmpla, în unele cazuri, ca o persoană să nu-și poată afla scorul, din diverse motive. Fie nu au încă un istoric de creditare pentru că sunt prea tinere, fie este necesar să-și actualizeze datele la Biroul de Credit. În cazul din urmă, datele pot fi actualizate foarte simplu, direct pe site-ul Biroului de Credit sau luând legătura cu banca emitentă a ultimului credit.

Planuri

Ce planuri am la dispoziție?

Pentru o customizare mai bună a serviciilor noastre în funcție de nevoile tale, am introdus o serie de planuri care îți oferă diferite facilități, după cum urmează:

  • Planul Starter – comision 2,5 lei/ transfer, în limita a 4.000 lei/ lună, cu actualizarea scorului FICO odată la 6 luni.
  • Planul Premium – 10 transferuri gratuite, în limita a 4.000 lei/ lună, cu actualizarea scorului FICO la fiecare 30 de zile.

Pentru a primi acces în Premium, poți fie să plătești câte 18,99 lei/lunar, fie să:

  • Inviți un prieten în aplicație - și ai acces gratuit timp de 3 luni pentru fiecare prieten care și-a instalat aplicația și și-a aflat scorul de credit.
  • Deschizi o linie de credit Delfin direct din aplicație - astfel, primești acces gratuit timp de 12 luni în Volt Premium.

Va apărea și o versiune plătită a planurilor?

Da, poți plăti câte 18,99 lei lunar pentru planul tău Premium. Odată făcută prima plată, următoarele se vor debita automat din contul selectat de tine.

Pot obține acces gratuit în Volt Premium?

Sigur că da.Câștigi câte 3 luni de acces gratuit în planul Premium pentru fiecare prieten invitat în aplicația Volt. Este necesar ca prietenul/prietena ta să-și instaleze aplicația și să-și afle scorul de credit prin intermediul ei.Câștigi acces gratuit în Premium și atunci când deschizi o linie de credit Delfin, direct din aplicație. Linia ta de credit va fi valabilă timp de 12 luni, iar planul tău Premium va fi gratuit exact la fel de mult. Nu uita că vei avea acces gratuit în Volt Premium exact atât timp cât vei ține linia de credit deschisă.

Limite și comisioane

Există vreo limitare la transferuri în Volt?

Limita curentă în Volt este de 4.000 lei per 30 de zile. Aceste limite se aplică la toate pachetele din gama Volt. În prezent, lucrăm la soluții pentru a le extinde și a mări sumele maxime ce pot fi transferate prin aplicație.

Cum îmi dau seama că mi-am atins limita de transfer?

Ai la dispoziție o secțiune specială numită “Limită de transfer”, accesibilă direct din meniul aplicației. Acolo poți vedea cât ai consumat în raport cu limita lunară de 4.000 de lei.

Ce comisioane practică băncile pentru transferurile realizate prin Volt?

Pot exista câteva bănci care percep comisioane adiționale mici (ex: CEC) la încasarea banilor. Însă marea majoritate a băncilor permit transferul integral de bani prin Volt. Te rugăm să consulți banca emitentă a cardului tău pentru a vedea dacă aceasta percepe comisioane adiționale la transferul prin Volt.

Există comision la transfer?

În funcție de planul deținut, există un comision diferit:

  • cu planul Starter, vei plăti câte 2.5 lei comision / transfer.
  • cu planul Premium, ai parte de transferuri gratuite.

Transferuri

Pot trimite bani și cuiva care n-are Volt?

Da, iar aceștia vor fi procesați la fel ca orice alt transfer. Destinatarul trebuie doar să-și instaleze aplicația și să-și introducă un card valid pentru a-i primi.

Funcționează transferurile către Revolut ?

Da, cu mențiunea că pentru a garanta realizarea transferurilor instante către Revolut, este bine să ai un card virtual Revolut emis după data de 01.10.2019. În caz contrar, transferurile vor funcționa oricum, dar pot dura câteva zile până se confirmă.

Pot anula un transfer?

Odată pornit, un transfer poate fi anulat instant în termen de 5 secunde de la inițializarea sa. Dacă tranzacția se află în așteptare, o poți anula până în momentul în care ea își schimbă statusul.

Dar către alte servicii precum Curve, Monese sau Transferwise?

Momentan lucrăm cu Revolut și Monese, iar în viitorul apropiat avem în plan să facilităm transferuri și către alte aplicații de acest gen.

Există situații în care transferul nu este instant? (Orange Money etc)

De regulă, transferurile se fac instant - indiferent de cardurile între care tranzacționezi.

Sunt însă anumiți emitenți noi pe piața, precum Orange Money, care lucrează cu tipuri de carduri diferite. În aceste situații, transferul poate dura până la 2-3 zile lucrătoare deoarece sunt necesare verificări suplimentare pentru a evita orice risc bancar.

Carduri

Cum adaug un card în Volt?

Simplu. Trebuie doar să intri pe profilul tău și să dai click pe ‘Cardurile Mele’. Acolo vei vedea un link către rubrica ‘Adaugă Card’, unde va trebui să introduci datele cardului tău. Cardul va fi validat instant prin 3D Secure conform Directivei PSD 2. Pentru verificare, vom bloca temporar suma de 1 leu de pe cardul tău, sumă care îți va fi returnată apoi după validare

Ce tipuri de carduri sunt acceptate?

Acceptăm orice carduri de debit sau de credit emise pe numele persoanelor fizice. Dacă ai un card emis de către o entitate juridică, cum ar fi un card de business, acesta va fi respins de către aplicație. Sunt acceptate toate cardurile emise cu BIN românesc.

De ce nu-mi acceptă cardul în aplicație?

Pentru a putea iniția operațiuni în Volt, este esențial să-ți adaugi un card valid în aplicație. Asta înseamnă că este necesar:

  • să ai cel puțin 1 leu pe card, pentru confirmarea lui (îți vom bloca această sumă pentru a vedea dacă ești deținătorul cardului; ea îți va fi restituită după confirmare)
  • ca acel card selectat de tine să fie încă valabil (verifică data de expirare în partea de jos a cardului)
  • ca acest card introdus să fie unic (dacă datele sale au mai fost introduse de către altă persoană înainte, va fi respins de aplicație).

Câte carduri pot să-mi introduc în aplicație?

Nu există o limită prestabilită. Poți adăuga câte carduri ai nevoie în Volt.

Pot trimite bani și către un card de credit?

Da, poți trimite bani către orice card de credit din România. Există însă situații în care transferul nu va fi instant, ci va dura în jur de 2-3 zile lucrătoare, depinzând de banca emitentă a cardului de credit. Pentru mai multe detalii te rugăm să te adresezi băncii emitente înainte de a iniția primul transfer către un card de credit.

🍪 Cookie-urile ne îndulcesc viața

Acceptând stocarea cookie-urilor, experiența ta cu Volt e mult mai sigură și optimizată pentru preferințele tale. Află mai multe din Politica de cookies